Voor ons als loopbaanbureau, waar persoonlijke gesprekken en coaching de basis vormen, zijn de maatregelen ingrijpend. Maar dat geldt voor veel mensen, bedrijven en sectoren. Het is vooral belangrijk hoe je erop reageert!
Iedereen heeft er 'last' van, maar hoe ga je ermee om? Voor mij persoonlijk is het vrij eenvoudig. Eerst moet je het even laten bezinken. Daarna accepteren dat je er zelf niks aan kan doen en bedenken hoe je je kan aanpassen aan de omstandigheden.
Je moet innoveren, overleggen en 'gewoon' doorgaan. Met als doel je diensten met dezelfde kwaliteit te kunnen blijven aanbieden.
Bij ons binnen CareerAdvisor ging dat gelukkig vrij snel. We voeren nu veel gesprekken online. Voor de trajecten die al wat langer lopen gaat dat goed. We merken echter wel dat het voor nieuwe trajecten wat moeilijker is omdat je face-to-face interactie mist.
We proberen voor elke kandidaat en voor elk gesprek het beste ervan te maken. Uiteraard binnende richtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM.
En hierna? Ik denk dat we van deze situatie veel gaan leren. We leren met nieuwe tools te werken en nieuwe platformen in te zetten, welke ook handig blijken te zijn als alles straks weer 'normaal' is.
Probeer gezond te blijven en help elkaar waar dat kan. Zowel op zakelijk als persoonlijk gebied.
Mocht je vragen hebben over hoe wij dit aanpakken, neem dan contact met ons op.
Bedankt.
Tejo